батькам

Четвер 9 лютого


ДОМАШНЯ НАУКА: ЩО МОЖУТЬ ЗРОБИТИ БАТЬКИ

Зараз популярно говорити про «трикутник партнерства»: діти, вчителі, батьки. Дійсно, без участі всіх трьох сторін навчальний процес вдома не налагодиш.
Важливо розуміти, що карантин – це не канікули. Тому необхідно намагатися правильно організувати робочий день учня, щоб повернення з карантину до школи відбулося максимально комфортно.
По-перше, по-друге і по-третє, слід дотримуватися режиму дня дитини. Прокидатися і лягати спати бажано в той же самий час, як зазвичай.
План – половина справи. Зробіть план завдань на день, і хоча б умовний домашній розклад. Це допоможе дитині зорганізуватися, а ще розвивати навички тайм-менеджменту.
Ну і звісно, варто підтримати свою дитину. Карантин – гарна нагода побути разом і нарешті зробити те, що давно планували. Читання один одному ввечері – навіть якщо це тексти шкільної програми – чудове поєднання приємного з корисним.
Навчання онлайн неможливе без вміння концентруватися. Із цим у сучасних людей проблема: велика кількість факторів, що відволікають, месенджери, соцмережі, кліпове мислення, врешті решт.
Для кращого фокусування є чудова методика, яку радить американська професорка Барбари Оуклі, авторка супер популярного курсу Learning how to learn – "метод помідору".
Суть методики полягає у повному фокусуванні на короткий проміжок часу. Ставимо таймер і 25 хвилин приділяємо цілковитому зануренню в навчання, потім 5 хвилин відпочиваємо.   Це якраз під силу дитині, і сама думка про те, що прямо зараз попрацювати треба 25 хвилин, а не скажімо, годину, звучить набагато привабливіше.



П'ять дієвих способів захопити дітей читанням

Читання може бути для дітей справжньою розвагою, але коли воно подається як обов'язкове навантаження, то може стати нудним або навіть ненависним заняттям. Пропонуємо батькам п'ять способів прищепити дітям любов до читання.
1. Зробіть так, щоб діти могли читати все, що їм цікаво. Звісно, можливо, вам хочеться, щоб вони читали Шекспіра чи щось повчально-розвивальне, але погодьтеся, будь-яке читання краще, ніж повна його відсутність. Читайте разом інструкцію до мобільного телефону, енциклопедію про динозаврів або просто дитячий журнал з картинками! У будь-якому випадку, це набагато краще, ніж годинами просиджувати перед телевізором. Нехай діти читають книги, які їм цікаві, і вони природним чином будуть розширювати свій світогляд, що стосується жанрів і тем, попутно розвиваючи читацькі навички та ерудицію.
2. Нехай книги будуть у будинку всюди. Не тримайте книги винятково на книжкових полицях у шафі. Покладіть кілька книг на журнальний столик – зверху на пульт дистанційного керування телевізором. Нехай на поличці вашого кухонного куточка, за яким ви проводите сімейні трапези, стоїть 4–5 книг різної тематики. На столику біля дитячого ліжка теж не повинно бути порожньо. Поставте туди кілька цікавих книг для вечірнього читання, а також установіть якісну настільну лампу, при світлі якої дитина зможе читати після того, як ви вимкнете світло. Протягом дня, коли ви знаходитесь у полі зору дітей, ви могли б із захопленням перегорнути кілька дійсно цікавих книг, діставши їх із ваших книжкових полиць. Так ви підвищите шанс того, що дитина вибере собі якусь книгу й почне її з цікавістю читати.
3. Перетворіть читання на гру. Попросіть дитину прочитати книгу, а потім відповісти на запитання про прочитане. Якщо у вас кілька дітей приблизно одного віку, ви можете перетворити це заняття на веселий і цікавий конкурс. За кожну правильну відповідь (на не найпростіше запитання) вони повинні щось отримати, наприклад, звільнення від вечірнього миття посуду, улюблене частування або прогулянку в парку. Звісно ж, ви теж повинні прочитати ці книги.
4. Читайте разом з дітьми, навіть перш, ніж вони самі навчаться читати. Діти набагато охочіше читають, якщо ви читаєте разом з ними. Це підсилює позитивні відчуття від читання та є чудовим способом провести час разом. Щоб допомогти дітям мислити критично, ставте їм запитання у процесі читання. Нехай вони по черзі з вами беруть книгу в руки та прочитують свою сторінку вголос (якщо вони вже вміють читати). Можете запропонувати їм читати всі ті місця, де висловлюється певний герой, або читати за ролями. Якщо вони ще не вміють читати, просто покажіть картинку й запропонуйте розповісти про те, що відбувається з героями. Скоро вам буде важко відірвати дітей від цього заняття.
5. Складайте й записуйте історії разом з дітьми. Нехай дитина вибере тему, а потім по черзі пишіть з нею по кілька речень, доки не вийде невелике оповідання. Коли закінчите, попросіть дитину прочитати написану історію вголос. Якщо у вас кілька дітей, перетворіть таке заняття на гру або конкурс на найкращий сюжет, а потім нехай кожний прочитає вголос написану власноруч частину історії. Якщо діти писати ще не вміють, перший час їхні «авторські лінії» можете записувати ви. Такий підхід допоможе поповнити словниковий запас і зробить читання більш цікавим, тому що діти будуть брати участь у створенні того, що читають.

Кращий спосіб виховати любов до читання – прищепити її дітям у ранньому віці. Спробуйте застосувати хоча б кілька з цих порад, щоб зацікавити дитину читанням, і ви здивуєтесь, наскільки вся ваша сім'я стане більше читати.



7 правил по збору портфеля

Нова канцелярія вже давно куплена і чекає своєї години. Збираючи дитину перший раз в перший клас, хочеться покласти в портфель всі канцелярські багатства. Не поспішайте. Необхідний вміст портфеля вчитель зазвичай озвучує на перших батьківських зборах. А ваше завдання - навчити дитину правильно збирати портфель.

Правило 1: дитина повинна самостійно збирати - розбирати портфель. Щоб добре орієнтуватися у власному портфелі, дитина повинна збирати - розбирати його самостійно. Інакше, замість того щоб слухати вчителя, він велику частину уроку шукатиме в портфелі необхідні речі. Навіть якщо в портфелі всього одне відділення (хоча в більшості сучасних ранців їх як мінімум три), дитині буде потрібно не меншого 10-15 хвилин, щоб знайти потрібну річ в незнайомих надрах портфеля.

Правило 2: портфель треба збирати щодня. Щодня в портфелі скупчується безліч непотрібних папірців, крихт і всіляких «цінних», але абсолютно непотрібних в школі речей. Стежите, щоб дитина щодня виймала з портфеля весь вміст, викидав сміття і складав назад в портфель тільки необхідні речі.

Правило 3: нічого зайвого. Завдання батьків - стежити, щоб дитина не носила з собою зайвої тяжкості. По санітарних нормах, що діють, більше трьох кілограмів піднімати першоклассникам не рекомендується. Окрім покладених за програмою 2-3 підручників і 2-3 зошитів, в ранці першоклашки обов’язково лежатимуть пенал з ручками і олівцями, щоденник, рахункові палички, підставка для книг і сніданок. В результаті набирається якраз близько трьох кілограмів. Перший час батькам доведеться контролювати, що дитина кладе в портфель, а потім він буде це робити самостійно.

Правило 4: гігієнічне приладдя. В портфелі завжди повинна лежати упаковка вологих серветок і носовичок. 

Правило 5: окремі контейнери для їжі. Практично у всіх школах дітям недостатньо стандартних шкільних сніданків і батьки дають з собою  декілька бутербродів, сік і печиво. Незалежно від того, яку їжу ви даватимете дитині, для неї потрібні спеціальні контейнери з кришкою, що щільно закривається. Часто батьки упаковують їжу у фольгу або в поліетиленові пакети. Але упакована таким чином їжа може розкришитися. До того ж, якщо носити її без контейнера, весь вміст портфеля пропахет їжею. Поясните дитині, що, перекусивши, він повинен всі обгортки і порожні пакети покласти назад в контейнер і щільно закрити його.

Правило 6: іграшки залишаються удома. Іграшкам в портфелі робити нічого. Якщо дитина дуже наполягає, домовтеся, що він діставатиме іграшки з портфеля тільки на групі продовженого дня, або під час перерв, а перед початком уроку знову прибере їх в портфель. Можна, наприклад, укласти угоду, що при першій скарзі вчителя з приводу ігор на уроках - іграшки залишаються удома.

Правило 7: мінімум дорогих речей. Питання, давати чи ні дитині в школу мобільний телефон, до цих пір залишається спірним. Мобільний телефон (і інші дорогі речі) не є предметами першої необхідності. Крім того, необхідно пам’ятати, що телефон може загубитися або бути вкраденим. Це відноситься і до наручного годинника, який діти часто знімають на фізкультурі і забувають надіти. Ці речі не є необхідними для учня першого класу.



Перегляньте, будь ласка, ще раз, що має бути у дитини на початок 1 класу:

Зошит в клітинку 12 аркушів - 10 шт.

Обкладинки для зошитів - 10 шт.

Обкладинки для книг - 1 уп.

Ручки кулькові різнокольорові - 1 уп.

Олівці прості - 2 шт.

Олівці кольорові (не більше 12 кольорів) - 1 уп.

Пенал - 1шт.

Папка для зошитів - 1 шт.

Альбом для малювання - 1 шт.

Дрібна канцелярія: ластик, точилка, лінійка


Для уроків праці та образотворчого мистецтва :

Папка для праці формату А4 - 1 шт.

Ножиці - 1 шт.

Клей ПВА (бажано з пензликом) - 1 шт.

Акварельні та гуашеві фарби - 12 кольорів

Пензлики (тоненький і середній ) - по 1 шт.

Стакан-непроливайка - 1 шт.

Пластилін - 12 кольорів

Дощечка для пластиліну - 1 шт.


Додатково:

Спортивний костюм і спортивне взуття.

Рюкзак.

Ємність для дитячих сніданків (не обов'язково)


Ось в принципі і все. Однак, як правило, турботливі батьки обов'язково купують щось зайве.Тому, коли будете збирати до школи свою дитину, згадайте про те, що ручки з п'ятьма стержнями, музичні пенали, папки з «секретними кодами» та інші канцелярські «навороти» першокласнику не потрібні!







2 коментарі:

  1. Ольга Сергіївна, скоординуйте будь ласка де знайти анкету для батьків першокласників?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. На сторінці напис червоними буквами "анкета". Це активне посилання, натискаючи на нього Ви відкриєте анкету.

      Видалити